Schietavond

Rond 20.00 uur komt iedereen binnen. De baan met 4 schietpunten is dan al opgezet Eerst is er een korte vergadering waarin in de gang van zaken worden besproken en een inleiding over een actueel nieuws item wordt gegeven over de worst van de week kaart. Daarna wordt er om de beurt geschoten. Er zijn 3 schiet posities, 1x staand, 2x aanleg vanuit de schouder en 1x opgelegd dit is met de ondersteuning van de loop van het geweer. En nog 2x met het luchtpistool.

Er wordt geschoten op kartonnen kaarten op 10 meter afstand voor geweer en 5 meter voor pistool. Een schot in de roos is 12 punten in totaal kan er 60 punten per kaart worden geschoten. De resultaten worden elke schietavond door wisselende tellers bijgehouden op een lijst. De gezamenlijke lijsten zullen aan het eind van het seizoen het totaalresultaat geven en de schutterskoning kan worden gehuldigd. Na het competiteschieten wordt op de worst van de week kaarten geschoten.

Als alle schutters hun kaarten hebben ingeleverd en ook de winnaar van de worst van de week is gehuldigd gaan we gezamenlijk de baan opruimen en sluiten we de avond nog even af aan de bar.

De avond wordt dan afgesloten om ongeveer 22.30 maar als het erg gezellig is, wordt het wel eens iets later.